Nisâ Suresi 35. Ayet Meali, Arapça Yazılışı, Anlamı ve Tefsiri
Nisâ Suresi 35. Ayet Meali, Arapça Yazılışı, Anlamı ve Tefsiri
Bu paylaşımımızda siz kıymetli okurlarımız için Kuran Meali ve Tefsiri ile alakalı bilgiler sunmaya çalıştık. Kuran Meali ve Tefsiri başlıklı konumuzu dikkatli okumanızı öneririz. Yazımızın detayın Kuran Meali ve Tefsiri ile alakalı geniş bir şekilde bilgilere sahip olacaksınız.
Nisâ Suresi 35. ayeti ne anlatıyor? Nisâ Suresi 35. ayetinin meali, Arapçası, anlamı ve tefsiri…
Nisâ Suresi 35. Ayetinin Arapçası:
وَاِنْ خِفْتُمْ شِقَاقَ بَيْنِهِمَا فَابْعَثُوا حَكَمًا مِنْ اَهْلِه۪ وَحَكَمًا مِنْ اَهْلِهَاۚ اِنْ يُر۪يدَٓا اِصْلَاحًا يُوَفِّقِ اللّٰهُ بَيْنَهُمَاۜ اِنَّ اللّٰهَ كَانَ عَل۪يمًا خَب۪يرًا
Nisâ Suresi 35. Ayetinin Meali (Anlamı):
Şâyet karı-kocanın aralarının iyice açılmasından ve artık yuvanın dağılmasından endişe ederseniz, erkeğin ve kadının ailesinden birer hakem belirleyin. İki taraf da iyi niyetle işi düzeltmek isterse, Allah karı-kocanın içindeki dargınlığı giderip barışmalarını sağlayacaktır. Şüphesiz Allah her şeyi bilir, kullarının her hâlinden haberdardır.
Nisâ Suresi 35. Ayetinin Tefsiri:
Eğer
karı koca içindeki anlaşmazlık ve geçimsizlik, ayrılık derecesine varacak
olursa, bu kez anlaşmazlık iki tarafın ailesinden birer hakeme havale edilir.
Hakem olacak kişi akıllı, hükmüne razı olunacak derecede olgun ve ıslah
edebilecek yeterlilikte bir kişi olmalıdır. Kadının ve kocanın ailesinden birer
hakem seçilmesinin kuşkusuz birden fazla neden ve hikmeti mevcuttur:
·
Karı-koca içindeki anlaşmazlıkları en iyi akrabaları bilir.
·
Aralarını birleştirmeyi en fazla onlar ister.
·
Taraflar şahsî meselelerini kendilerine rahatlıkla anlatabilir.
·
İki tarafın da, onların vereceği hükme razı olması kuvvetle
olabilecekdir.
Hakem
tayin edecek merci, devletin alakalı makâmı olmakla birlikte, bu durum
karı-kocanın bizzat hakem tayin etmelerine mani değildir. Bir hakemin koca,
diğerinin de kadın aracılığıyla olmasının bağlayıcı olup olmadığı hususu
tartışmalı olduğu gibi, hakemin salahiyeti de tartışmalıdır. Kimi âlim ve
müçtehidler hakemin hükmünün hâkiminki gibi bulunacağını, yani bundan sonra
evlilik bağının devam edip etmemesine hakemin re’sen karar verebileceğini
söylerken, aralarında Ebû Hanîfe’nin de bulunduğu daha az sayıdaki âlime göre,
hakemin salahiyeti vekilinki gibidir. Yani tarafların rızâsı hilafına bir karar
veremezler. Buna göre hakemlerin vazifesi tarafların arasını düzeltmek, kusurlu
olan tarafı yola getirmek için uygulanacak yöntem ve müeyyideyi belirlemek gibi
hususlardan ibarettir.
Asıl
mesele aileyi çözülmekten kurtarmak, arayı ayırmak değil, uzlaştırmaktır.
Nitekim âyette de “arayı bulmak”an bahsedilmiş, “ayırmak”tan bahsedilmemiş,
hakemlerin salahiyeti mevzuu da bu yüzden ictihad konusu olmuştur. Dolayısıyla
Allah’ın rızâsı ayrılmakta değil, birleşmektedir. Seçilen iki hakem gerçekten,
iyi niyetle, Allah’ın rızâsını umarak eşlerin arasını düzeltmek isterse, Allah
onları buna muvaffak kılar. Gayretlerini bereketli kılar, eşler arasına ülfet
ve muhabbet verir. O her şeyi bilir, her şeyden hakkıyla haberdardır, onları
buna nasıl muvaffak kılacağını da yine en iyi kendisi bilir.
İster
karı-koca, ister diğer bütün insanlar içinde olsun barış ve huzuru teminin
yegâne yolu, yakında zamandan uzağa ulaşabildiğimiz herkese iyilik yapmaktır. Bununla
alakalı şöyle buyruluyor:
Nisâ Suresi tefsiri için tıklayınız…
Kaynak: Ömer Çelik Tefsiri
Nisâ Suresi 35. ayetinin meal karşı karşıya geldirması ve diğer ayetler için tıklayınız…
Kaynak: https://www.islamveihsan.com/