Kuran-ı Kerim

A’râf Suresi 33. Ayet Meali, Arapça Yazılışı, Anlamı ve Tefsiri

A’râf Suresi 33. Ayet Meali, Arapça Yazılışı, Anlamı ve Tefsiri

Bu paylaşımımızda siz kıymetli okurlarımız için Kuran Meali ve Tefsiri ile alakalı bilgiler sunmaya çalıştık. Kuran Meali ve Tefsiri başlıklı konumuzu dikkatli okumanızı öneririz. Yazımızın detayın Kuran Meali ve Tefsiri ile alakalı geniş bir şekilde bilgilere sahip olacaksınız.

A’râf Suresi 33. ayeti ne anlatıyor? A’râf Suresi 33. ayetinin meali, Arapçası, anlamı ve tefsiri…

A’râf Suresi 33. Ayetinin Arapçası:

قُلْ اِنَّمَا حَرَّمَ رَبِّيَ الْفَوَاحِشَ مَا ظَهَرَ مِنْهَا وَمَا بَطَنَ وَالْاِثْمَ وَالْبَغْيَ بِغَيْرِ الْحَقِّ وَاَنْ تُشْرِكُوا بِاللّٰهِ مَا لَمْ يُنَزِّلْ بِه۪ سُلْطَانًا وَاَنْ تَقُولُوا عَلَى اللّٰهِ مَا لَا تَعْلَمُونَ

A’râf Suresi 33. Ayetinin Meali (Anlamı):

De ki: “Rabbim açık ve gizlisiyle yüz kızartıcı bütün çirkin fiilleri, her türlü günahı, haksızlık edip ölçüyü aşmayı, ilâh kabul edilebileceklerine dair haklarında Allah’ın hiçbir delil indirmediği birtakım nesneleri O’na ortak koşmanızı ve Allah ile ilgili bilmediğiniz şeyleri söylemenizi haram kılmıştır.”

A’râf Suresi 33. Ayetinin Tefsiri:

Önceki
âyet-i kerîme, helâllerin haram kılınmasını yasakladığı gibi, bu âyet-i kerîme
de Allah’ın haram kıldığı konuları haber vermektedir. Buna göre Cenâb-ı Hak:

    Zina, fuhuş
başta olmak üzere açık ve gizli bütün çirkin fiilleri, hayasızlık ve ahlâksızlıkları,

    Bütün
günahları, şeriate uygun olmayan her türlü kötü fiili,

    Başkalarının
malına, canına, ırz ve namusuna karşı saldırıyı,

    Allah’ın, ilâh
ve mabud olduklarına dair haklarında hiçbir delil indirmediği şeyleri O’na
ortak koşmayı,

    Herhangi bir
doğru bilgi ve delile dayanmadan “Allah şunu helâl kıldı, bunu haram kıldı”
gibi sözler söylemeyi haram kılmıştır.

Âyet-i
kerîmeden şu işârî mânalar anlaşılabilir: اَلْفَوَاحِشُ
 (fevâhiş) “kötülükler”,
kulun Rabb’ine giden yolunu kesen ve onu Hak yolunda yürümekten alıkoyan her
şeydir. Avamın açık kötülüğü yasaklanan şeyleri işlemeleri; gizli kötülüğü ise yasaklandıkları
fiilleri gönüllerinden geçirmeleridir. Havassın açık kötülüğü, zerre kadar dahi
olsa içinde nefislerinin payı bulunan işleri yapmak; gizli kötülükleri ise
bir lahza dahi olsa sevgiliden uzak kalmaktır. En seçilmiş olanların açık
kötülüğü, edeplerden birini terk etmek ve herhangi bir sebebe bel bağlamaktır.
Gizli kötülükleri ise dünya ve âhirete ait bir nesneye meyletmeleri ve
Allah’tan başka bir varlığa iltifat göstermeleridir. اَلْاِثْمُ
(ism) “günah”, göz açıp kapayıncaya kadar bile olsa Allah’dan yüz çevirmektir. اَلْبَغْيُ (bağy) “eziyet, saldırmak”, Allah’tan
başkasını sevmektir. Çünkü eziyet, bir şeyi kendi yerinden başkasına koymak demektir.
“Allah’a şirk koşmaktan” maksad, şeriat aracılığıyla ruhsat ve cevaz
verilmediği halde Allah’tan başkasından yardım talebinde bulunmaktır. “Allah
ile ilgili bilmediğimiz şeyleri söylemeniz”
(A‘râf  7/33) nefsin arzu ve isteğine göre hüküm
vermeniz yahut hakikatini bilmediğiniz bir şeyi, akılla hareket ederek Allah
ile ilgili söylemenizdir, demektir. (Bursevî, Ruhu’l-Beyân, III, 202)

Gelen
âyetle ise Allah’ın toplum ve devletlerin yaşamıyla alakalı koyduğu içtimâi bir
yasaya manasına gelmektedir:

A’râf Suresi tefsiri için tıklayınız…

Ayrıca Bakınız.  Hûd Suresi 108. Ayet Meali, Arapça Yazılışı, Anlamı ve Tefsiri

Kaynak: Ömer Çelik Tefsiri

A’râf Suresi 33. ayetinin meal karşı karşıya geldirması ve diğer ayetler için tıklayınız…

Kaynak: https://www.islamveihsan.com/

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın