Ayetel Kürsi’de Geçen Allah’ın İsimleri (Sıfatları) Ve Anlamları Nelerdir?
Ayetel Kürsi’de Geçen Allah’ın İsimleri (Sıfatları) Ve Anlamları Nelerdir?, Sureler ve ayetler bölümümüzde bu kez Ayetel Kürsi’de Geçen Allah’ın İsimleri (Sıfatları) Ve Anlamları Nelerdir? başlığı altında bilgiler vermeye çalıştık, Ayetel Kürsi’de Geçen Allah’ın İsimleri (Sıfatları) Ve Anlamları Nelerdir? ile alakalı tüm detaylar yazımızda..
Ayetel Kürsi’de Geçen Allah’ın İsimleri (Sıfatları) Ve Anlamları Nelerdir?
Koruyucu özelliklere sahip olan Ayet-el Kürsi, namazların ardından ve tesbihattan önce okunur. Ayet-el Kürsi’nin olduğu Bakara suresi için “Sure–i bakara” tanımlaması da kullanılmakla birlikte toplamda 286 ayeti kerimeden meydana gelmekte olup Medine’de indirilmiştir.
Ayetel Kürsi faziletleri yönünden en fazla okunan ayetler içinde bulunmaktadır. Ayetel Kürsi duası olarak düşünülüyor olsa da Bakara suresi içinde mevcudiyeti bulunan ayet olarak karşımıza çıkmaktadır. Ayetel Kürsi’de geçmekte olan Allah’ın isimleri ile sıfatları ve bunların anlamları aşağıdaki gibidir:
Ayetel Kürsi’de Geçen Allah’ın İsimleri (Sıfatları) ve Anlamları Nelerdir?
Ayetel Kürsi ile alakalı olarak en fazla araştırılan konu başlıklarından bir diğeride bu ayeti kerime içinde geçmekte olan Allah’ın isimleri ve sıfatlarının bunun yanında bunların anlamları olmaktadır. Buna göre Ayetel Kürsi’de geçen Allah’ın isimleri ve anlamları şunlardan oluşmaktadır:
– El-Hayy: Diri, her şeye gücü yeten, her şeyi bilen manasına gelmektedir.
– El- Aliyy: Pek Yüce, pek yüksek manasına gelmektedir.
– El-Kayyum: Gökleri ve yeri her şeyi tutan anlamını taşımaktadır.
– El- Azim: Çok azametli olan anlamını taşımaktadır.
Ayetel Kürsi’de geçen Allah’ın isimleri ve anlamları ise şunlardan oluşmaktadır:
– Basar: Allah’ın subuti sıfatıdır. Allah’ın yaşanan her şeyi gördüğüdür. Yüce Allah görmek için herhangi bir uzva gereksinim duymaz.
– Muhalefetül lil Havadis: Allah’ın zati sıfatıdır. Allah (c.c) yaratılmış olanlardan farklıdır.
– İlim: Allah’ın subuti sıfatıdır. Yüce Allah’ın her şeyi bilmesi, bilgisinin her şeye yetmesi manasına gelmektedir.